2015. augusztus 22., szombat

könyves kérdőív :)

Edka blogján találtam ezt a könyves kérdőívet, és úgy döntöttem, miért ne, egyszer ilyet is kitöltök. :) 

1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem szokásom. Jobb szeretek csak egy dolgot tenni egyszerre. :)
 
2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Na jó, előző válaszom nem vonatkozik az italokra, mivel rengeteget iszok (nem alkoholt). :) Ősszel, télen, és kora tavasszal teát, a melegebb időkben pedig inkább limonádét. És gyakran iszogatok kávét is. :)

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Agyvérzést kapok attól, ha meglátok egy könyvben valami olyan feliratot, ami a kiadáskor még nem volt benne. Még az ajándékozásnál esetleg beleírt dolgok is zavarnak. Azt a könyvet már megírták, így kész ahogy van. Jobb lenne megbecsülni annyira, hogy elővesz egy írólapot, és arra jegyzetel.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel. Bár, hogy mi lehet könyvjelző, az már más kérdés. Az egyszerű papírlaptól - amit a könyvtárban beiratkozáskor adnak -, a papírzsepin át, a tollon keresztül, a kiszárított virágig minden előfordulhat. :)

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Le tudom tenni, de ha jó a könyv, akkor magammal viszem, hátha akad egy szabad percem... :)

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Könyvekkel nem dobálózok, inkább csak becsukom, és egy-két óráig vagy napig inkább pihentetem.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Megkérdezem anyut, vagy aki éppen a közelben tartózkodik. Ha nem tudja, akkor megjegyzem, és később keresek rá.

8. Mit olvasol most?
J. R. Ward: Feloldozott szerető (Fekete Tőr Testvériség 5., Vishous könyve). Ma kezdtem el, és 735 oldalas, szóval néhány délutánt igénybe vesz majd. :)  Hogy mi lesz utána, az még kérdéses, de valószínű, hogy Phury könyve következik majd... :)

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Vavyan Fable: Halkirálynő
Balázs Anna: A bukott lány
Guy De Maupassant: Egy asszony élete


10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Inkább délután szeretek olvasni, de hogy miért, azt nem tudom. Hely nincs, csak annyi a lényeg, hogy ne legyen ott sok ember, mert az eléggé zavaró tud lenni. :)

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Ez már a történettől függ. Ha igazán egyedi és magával ragadó a világa, jók a szereplők, és a cselekmény sem egyszerű, ne adj' Isten esetleg még némi üzenete is van, akkor inkább sorozat. De sajnos eléggé sok olyan könyv van, ami sikeres, aztán gyorsan írnak hozzá folytatást, ami már nem olyan jó... Ezért az egyrészes dolgok is tetszenek. De úgy is meg szoktam oldani, hogy ha az első könyv nagyon, de a folytatásban már olyasmi van, ami nem tetszik, akkor nem olvasom tovább, így megragadnak a jó emlékek, amiket nem változtatok meg. :) (Így jártam az Enigma folytatásával is, az Ezüsthíddal, mikor megtudtam, hogy a kedvenc szereplőm megölik benne, el sem olvastam inkább.)

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Ha olyasmi stílusú könyveket szeret, akkor többet is tudok ajánlani, de ez nagyon emberfüggő. Viszont ami szerintem nagyon tanulságos volt: Karin Alvtegen Árnyak könyve, és A heroin naplók. És persze ott van Mórics Zsigmond Árvácskája, ami szerintem az alapműveltség elengedhetetlen része.

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Mivel még nincs olyan sok könyvem, így inkább témák szerint rendezgetem össze. :)

Ha van kedvetek, töltsétek ki, és ha gondoljátok, küldjétek el. Kíváncsi vagyok a válaszaitokra :)

2 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon jó lett. Csinálhatnál még ilyeneket.
    Ölel: Lexi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy tetszik. Ha találok hasonlókat, akkor lesznek még ilyesmik. :)

      Törlés